zondag, mei 27, 2007

De laatste weken

Goodday, beste mensen. Als topic voor deze blog: wat dingen die ik de vorige weken gedaan heb. Ik ga het niet chronologisch doen, gewoon zoals ik het me herinner (kan zijn dat ik van sommige dingen de datum zelfs niemeer weet).

Karaoke
De vorige twee weken ben ik donderdag (17 en 24 mei), na mn laatste les, met Manyee en Emi (vorige week was Joris er ook bij) gaan karaoke'en. Het is dan door de dag en er is dan en goedkoop tarief. Tot 7 uur karaoke'en (maakt nie uit wanneer ge begint die dag), en daarbij een drinkbar (zoveel drinken als ge wilt, nonalcoholisch wel te verstaan, maar toch), voor 870Yen.
Liedjes titels bedenken geeft nogaltijd problemen (nl. ik weet er nie zoveel), maar't ga al beter als vroeger, khem zo'n collectie liekes die'k elke keer zing, en die kan'k onthouden :-)
Veelal moet ik de toon van de liekes wa verlagen omda'k anders nie aan de hogere note geraak.
Mijn favo lieke om te zinge is nogaltijd "Just a girl" van No Doubt.
Hem mij goe geamuzeerd die twee keren.
De laatste keer (vorige donderdag) was der vanalles da zeer amuzant was. Zo hemme we'n paar liekes gezonge, versneld tot het maximum, very fun. En een hele uitdaging ook om da op da tempo te doen :-D Een coole versie van "Country Roads" gevonden, sneller als't origineel met wa japans op't eind derbij. Als afsluitingslied was't YMCA, wa kei tof was om te zinge :-D En in't midden van de namiddag was der tss mij en Manyee op'n gegeven moment devolgende geschreven conversatie. tWas op papierkes schrijven, vermits gewoon prate met de luide muziek nie zo practisch was. kGebruik Manyee's uitgetypte versie (van op haar mixi-blog), ze vond het nl. zo geweldig da ze zeker op haar blog wou hemme. Eerst wou'k't nie vertalen, ma'k hem't toch ma gedaan, anders is't ma stom voor de niet Japans sprekers :-)

ケビン:最初はビジンクラブだった。今は変な人クラブ(私達)もある。
あたし:いつもそうだったよ。Crazy teamでしょ!
ケビン:僕が入ってなかったけど。
あたし:あ、あんたエロクラブじゃない?
ケビン:一人だけ?寂しいだろう。
あたし:ジョさんも入ってるよ。自然に。
ケビン:女性のメンバーが要るね~
あたし:確かにケビンだ。=_=
ケビン:そうなら、色々な活動が出来る。あっかんべー
あたし:細かくこと知りたくない・・・
ケビン:さすがKevin
あたし:そうだ!!=_=
ケビン:やりたくもない?あっかんべー
あたし:死にたいよね~~~~ ^_______________^
[あたし = Manyee]

Mijn (ongeveer) vertaling:
Ik: Eerst was er de "schoonheden-club". Nu is er ook de "gekke mensen club".
MY: Die is er altijd al geweest. De Crazy Team.
Ik: Jamaar daar zit ik niet bij.
MY: Ah, Gij zijt de Ero-club toch, niewaar :-)
Ik: Ik alleen? Das toch ma triestig, nie?
MY: De Jo zit der ook wel bij hoor.
Ik: Er zijn vrouwelijke leden nodig he.
MY: Typisch Kevin, he. =_=
Ik: Indien er vrouwelijke leden zijn, kunne we vanalle activiteiten doen :-p
MY: Ik wil de details nie weten...
Ik: Typisch Kevin.
MY: Inderdaad!! =_=
Ik: Wilt ge de activiteite zelfs ook nie doen? :-p
MY: Ik wil (liever) sterven! -_____-


De twee comments die der op manyee's mixi gegeven waren hierop waren beide さすがケビンだ (= typisch Kevin). Wa voor een reputatie heb ik mijzelf hier toch bezorgd -_-

Matsuri bij't Kasteel van Matsumoto
Vandaag, 27 mei, was der bij't Matsumoto weer iets te doen. kWeet nie wada't just was, ma't was grooot! Grootste bedoening die'k bij't kasteel al gezien heb. Heel't domein (of hoe ge't ook noemt) van't kasteel stond vol met kraampjes met eten, spellekes voor kinderen, podia en ... wrsch nog andere dingen ook. Zoals het in Japan hoort, waren de etensstandjes in de meerderheid. Yakisoba, takoyaki, suikerspin, crêpes, softijs, kebab, speciale hamburbers (vb. een spiegelei-hamburger) die der verrukkelijk uit zagen, en nog veel meer was er. We hebben er Japans gewezen en vanalles zitte proeven (ik heb het wel bij de westerse dingen (nl. kebab, crêpes en suikerspin) gehouden, matoch). De optredens (de paar die we gezien hemme alleszins), ware best wel cool. Zo was er naar't einde toe, een optreden van'n éénwieler club (of whatever). jeugdige mensen van alle leeftijden die in groep, fancy dingen an't doen waren op hun éénwieler, op de maat van muziek. kVond't wel indrukwekkend.
Op verschillende plaatsen waren der ook clowns en goochelaars de jeugd an't entertainen (persoonlijk vond ik ze nie zo geweldig, matoch). Ook was er en plaats, waar der een (zo leek mij) als gele ninja verkleede vent, die wat ... vaardigheid vereisende stuff bij had da de mense konden proberen. Een van deze dingen was zo'n bord da ge op'n stok moet late ronddraaien. Da hem'k altijd al wille doen, en nu was mijn kans. We hemme der'n hele tijd an bezig geweest, en ik zou het kunne voor ik stopte :-D Na'n tijdje lukte het me 1 keer, ma derna niemeer, dus ik van "ik hem het gekunt, ik ZAL het nog is kunnen". Heeft verdacht lang geduurd, eer'k da een tweede keer kon :-p Ma na der lang genoeg mee bezig te zijn gweest, had ik het door. Die gele ninja zag da'k't kan en'k kreeg'n prijs :-D een stom koekjes-achig snackje da ge op school voor 10 Yen kunt kopen, maar toch :-p Derna was der'n wedstrijd blijkbaar en'k werd gepushed (door Manyee en Emi) om mee te doen. kWou eerst nie, omda het bijna alleen kinderen (buiten enkele ouders) waren die meededen, matoch :-p Eerst was er een proefronde, en ik was derde :-D De echte wedstrijd dan, was ik te ijverig en liet ik mijn bord vallen. Ik da rap oprapen en nog proberen, ma'k was te laat. Die gele ninja zag da en lache mij toch nie uit zeker! Bastard! Ma't was wel fun :-)

kGan't voor de moment bij deze twee dingen houden, anders gan'k een te lange post krijgen. Meer volgt later (perhaps :-p)

Geen opmerkingen: