woensdag, mei 30, 2007

Weetjes (11)

  • Karaoke koffie is lekker.
  • Bloed laten trekken doet (bijna) geen pijn.
  • Instant chocomel met water gemaakt is drinkbaar.
  • Mijn frigo verandert in een diepvries als die vol begint te geraken. (Gevolg: ik pakte derjust een ei uit de frigo en da was bevroren -_-)
  • Dees semester heb'k't moeilijker om smorgens vroeg op te staan als vorig semester.
  • De kanrinin (= "huisbaas"?) is anti duivenstront. Eigenlijk ... Who isn't? ... Never mind.
  • Voor zover ik weet is de techniek om bloed uit'n zakdoek te krijgen: de zakdoek laten weken in water. ... Wa ik juist misdoe aan dit simpel proces weet ik niet, maar bij mij lukt het niet.
[UPDATE]
(als antwoord op Gerda's comments)
  • Ivm de bloedzakdoeken:
    Idd, koud water om de bloedvlekken deruit te doen, da hebbe ze mij thuis door't vaak te herhalen goed aangeleerd :-) Maar't is die techniek die dus nie werkte. Na da drie keer te hebben laten weken dacht ik "foert", en heb ik het gewoon in'n grote pot afgekookt. Ondanks gezegd wordt da ge da nooit moogt doen, ware mijn zakdoeken na het afkoken bijna helemaal proper. Very strange. Het weken zal dan toch zn nut gehad hebben, maar weken alleen werkte bij mij niet.
  • Ivm de frigo:
    Of mijn frigo kapot an't gaan is ... Als hij altijd zo hard zou vriezen, zou ik misschien akkoord gaan, maar het rare is dat hij het enkel doet als hij vrij vol zit.
    Btw: ondertussen heb ik de oorzaak van het probleem gevonden. Er is een knop in mijn frigo om de koudheid (of whatever) ervan in te stellen. Er was een draai knop met een lijn op en getallen er rond van 1 tot 7. Ik dacht dat deze naar 2 wees, maar bij nadere inspectie bleek da ik de achterkant van de pijl an't volgen was en de voorkant van de pijl naar 7 wees. Vandaar de diepvrieswerking I presume.
  • Ivm bloedtrekken:
    " Bloed trekken doet ALTIJD pijn..."
    --> bij mannen doet dit (bijna) geen pijn. Conclusie: ... vrouwen zijn woezies :-p

2 opmerkingen:

Anoniem zei

KOUD water, nooit warm water om bloedvlekken te verwijderen!

En zo te horen loopt je frigo op zijn laatste beentjes, hoe contradictorisch het ook lijkt, een frigo die te hard vriest is eigenlijk zo goed als op sterven na dood... (Sorry voor dit onheilsbericht.)

Anoniem zei

Bloed trekken doet ALTIJD pijn...