vrijdag, februari 16, 2007

[100] Afscheidsfeestje voor Diana

[Mijlpaal, mijn 100ste post :-D nm :-p]

Op 11 februari was er een soort afscheidsfeestje voor Diana, een Duitse studente die vanaf het eind van deze week nog een paar weken gaat rondreizen in Japan en dan naar Duitsland terugkeert.

Om 18:00 (denk ik) kwamen we samen op Manyee's kamer, waar het feestje zou doorgaan. We waren met een man of 10, wat best wel veel is voor een kamer hier in de kaikan :-)

Na te zijn gaan winkelen hebben we samen gegeten (spagetti en gyoza). Hierna was het tijd voor drinken en babbelen.

hoe we erbij gekomen zijn weet ik niet meer, mogelijk omdat we met wat veel volk voor Manyee's kamer waren, maar we zijn rond een uur of 21:00 (denk ik) verhuist naar de U2 (een cafe-achtige bedoening, waar er zeer lekkere coctails te krijgen zijn :-)). Hier hebben we een paar uurtjes gezeten, gedronken, gebabbeld en goed gelachen.

Na de U2 zijn we met een paar man minder naar Manyee's kamer teruggekeerd. Hier was het tijd voor nog meer drinken en spelletjes. Een half uurtje later kwam de buurman echter klagen dat we wat te luid waren en vroeg of het niet wat stiller kon. Hierna zijn we naar William's kamer verhuisd, omdat zijn buren wel tegen wat lawaai bestend zijn :-)). Op William's kamer gingen de spelletjes door. Zoals altijd hebben we vooral het dorobou-geemu gespeeld.

dorobou-geemu (dief/bandiet spel)
  • Benodigdheden: een spel kaarten
  • Voorbereiding: Je neemt de schuppen aas, schuppen koning en verder schuppen vanaf de 2 totdat je evenveel kaarten hebt als spelers.
  • Spel: Je schud deze kaarten en geeft elke speler er een. De bedoeling van het spel is dat de politie (dit is de persoon die de schuppen koning heeft) probeert te achterhalen wie de dief (schuppen aas) is. Voor de dief is het de bedoeling de gewone mensen (iedereen die niet de schuppen aas of koning heeft) te laten weten dat hij de dief is zonder dat de politie dit merkt. De dief doet dit door te knipogen. Als een gewone mens een knipoog krijgt, moet hij zijn kaart laten zien. Als de dief gevonden wordt door de politie, dan wint de politie. Als er x gewone mensen (wat dit aantal is hangt af van het aantal spelers, twee minder dan het totaal aantal gewone mensen is en optie) een knipoog gekregen hebben en hun kaart hebben laten zien, dan wint de dief.
  • batsu-geemu (straf-spel): Dan het leuke aan dit dorobou-geemu is dat de verliezer een batsu-geemu moet ondergaan :-D De verliezer is de politie of dief, plus mogelijk een van de gewone mensen die hun kaart niet hebben laten zien (dit geeft de gewone mensen wet incentief om goed op te letten of ze geen knipoog krijgen :-)) Enkele voorbeelden: Met twee personen een mikado-stokje opeten tot op 1 cm (of minder) van elkaar (Vooral als het twee jongens zijn die dit moeten doen is, is dit zeer leuk :-)), je liefde verklaren aan een van de spelers (met als vereiste dat het overtuigend moet zijn (de overige spelers oordelen), zoniet moet het herhaald worden), Met twee een halve minuut dansen, ...

Zoals bij deze drink en spellekes-speel gelegenheden altijd het geval is, was het heel plezant. Plezier gegarandeerd met die spellekes (en vooral batsu-geemu) :-D

Geen opmerkingen: