donderdag, februari 15, 2007

Hodgepodge Party

Op zaterdag 10 februari was er weer een party, in de stijl van het Christmas party van 17 december. Het ging door op de zelfde plaats, nl. een gebouw dicht bij de kaikan (Ik zou eigenlijk toch wel eens de naam van dat gebouw mogen opzoeken). Het was weerom gericht op een culturele uitwisseling tussen buitenlandse studenten en Japanners die hier interesse voor hebben (Ik zou eigenlijk ook wel eens de naam van de vereniging die deze dingen organiseerd mogen opzoeken).

Net zoals bij de Christmas party moesten wij buitenlandse studenten iets van eten van hun eigen land klaarmaken (of gewoon eten zelf was ook al goed). In ruil hiervoor moesten we dan geen inkom betalen. Ik besloot pannekoeken te maken. Enkele redenen hiervoor waren dat pannekoeken gemakkelijk te maken zijn en ook omdat ik hier in Japan nog geen ander belgisch eten klaargemaakt heb, en ik ook geen zin had om voor die party te gaan beginnen experimenteren :-)

Bij het begin van het feest was er best weinig volk. Maar naarmate de tijd voorbijging, zijn er nog een heel deel Japanners bijgekomen. Het feest bestond uit twee delen. Tijdens het eerste deel waren er een viertal speeches van Buitenlandse studenten die afstudeerden. Hierna werd er wat gepraat en vervolgens was er het tweede deel, namelijk het eten, tijdens en na wat er nog meer gepraat werd.

Het was een leuk feest, waar ik een heel deel nieuwe mensen heb leren kennen.
Foto's:

Het eten (alsof da nie duidelijk was :-p)

Me and the sushi

Als extra attractie na het eten waren er een
aantal mensen die traditionele kledij van ver-
schillende landen aandeden en lieten zien.
Links: Afrika, Rechts: Mongolie, Midden (2): China.

De kinderen deden ook mee, maar dan niet in traditionele
kledij van een bepaald land :-)
De vrouw rechts is ook gekleed in Afrikaanse kledij.



[UPDATE]
Op Woensdag 14 februari stond er een artikel over deze party in de Shinano Mainichi Shimbun.

1 opmerking:

Anoniem zei

Schattig mannetje :-)