maandag, november 27, 2006

Gaan bowlen met mensen van COWIS

COWIS = een club (saakuru) met als doel buitenlandse studenten en japanse studenten samen activiteiten te doen als sport, koken en culturele dingen (vb. naar een onsen gaan).

Donderdag 23 november ben ik met wat mensen van COWIS gaan bowlen. Rond iets voor negen denk ik, kreeg ik een mail van Diana om te vragen of ik mee wou gaan bowlen met wat mensen van COWIS. Ze zouden direct gaan vertrekken, dus veel tijd om na te denken had ik niet. Ik heb mn huiswerk dat ik aan't doen was laten liggen en ben meegegaan, want twas al lang glede dak nog is gebowled had :-)

We ginge met de auto, het was trouwens ook wel een eindje rijden, dus met de fiets was geen optie. We kwamen aan bij een groot gebouw wat een game-center "slash" bowlingzaal was.

Enkele bemerkingen, en zeggingen over deze avond:
- het was 1200YEN (ca. 8€) voor 5 spellekes, wa'k heel goe vind meevallen.
- het was 300YEN (ca. 2€) voor het huren van schoenen, wa'k dan weer wa veel vond
- de bowlingbanen zelf waren zeer vettig, ingesmeerd met en bepaalde stof om de ballen beter te doen rollen/glijden lijkt me. kZen ene keer uitgegleden en met mn hand op zo'n baan beland ... heel mn hand vettig, dus in zo'n geval is die vettigheid wel bummer.

Dan mn scores, ik was goe in form die avond :-D Voor de vijf spellekes ware mijn scores als volgt: 110, 155 (:-D), 154 (nogmaals :-D), 131, en 129. kHeb redelijk wa strikes (11) en spares (14) kunne gooien die avond.

Bij't betalen kregen we elk een afgeprint blad waar schoon alle resultaten op vermeld stonden [zie foto]. Der stond zelfs op welke kegels ge na elke worp had omgegooid. Een zeer goede bowling-keet naar mijn mening, zo mogen ze in belgië allemaal zijn.

De zwarte kegelkes zijn der die na de eerste worp
nog rechtstonden en de witte kegelkes zijn der die na
de tweede worp nog rechtstonden.
P.S. de score van het laatste spel op dit blad is 104,
maar dat is niet mijn score. Het laatste spel hebben
we de namen van de spelers wat gewisseld, zodat
mijn score op een ander blad terecht gekomen is.

Geen opmerkingen: