vrijdag, november 03, 2006

Kimono-biyori

Vandaag was er aan het kunst-museum van Matsumoto een kimono-aangelegenheid, kimono-biyori (= kimono-weer) genaamd. Bij deze gelegenheid kregen wij buitenlandse studenten van de Shinshu universiteit de mogelijkheid om eens een kimono te dragen.
Men gaf ons een Kimono en hielp ons deze aandoen (want alleen zou dit achteraf gezien nooit gelukt zijn). Hierna was er een voorbereiding en oefening voor de show die in de namiddag zou volgen. Tijdens de middag kregen we eten en was er genoeg tijd om veel fotos van onszelf en van/met elkaar te trekken. Om 1 uur dan, was er een kimono-show waarin wij meededen. Er waren een hoop mensen (minder als ik dacht wel) die hier naar kwamen kijken en fotos trokken. Eerst was ons gezegd dat er ook camera's van een televisiestation en reporters voor kranten zouden bij zijn, maar daar heb ik weinig (niks eigenlijk) van gemerkt.

Ivm het dragen van die kimono, de kimono zelf zat heel goed, hoewel je indien je naar de wc zou moeten gaan wel een probleem hebt. Hoewel de kimono zelf dus goed zat, waren de schoenen een andere zaak. Het leek op teenslippers, maar deze waren ten eerste te klein (het leek een maat 35 ipv de 41 die ik had opgegeven, en ten tweede waren de litsjes om je tenen onder te steken veel te vast, na een tijd leken je tenen bijna af an het sterven te zijn.

Ivm mijn model. Van de jongens was ik de enige de een zwart-wit gestreepte broek aanhad. Ik leek zo wat specialer zo :-p Achteraf kreeg ik te horen da mijn kimono geen gewone was, maar een die gebruikt werd in trouwfeesten. Als er later een Japanse stijl huwelijk komt, is dit dus het soort kleren dat ik ga aanhebben :-D

En dan nu wat foto's.











Geen opmerkingen: