dinsdag, november 28, 2006

Sawaki zemi nomikai

Uitleg:
Sawaki (sensei) = de naam van de professor die ... kweet nie meer wat het woord der voor is, ma elk van ons belgen heeft een professor toegewezen gekregen en de deze is de mijne. Deze professor gaat vooral van belang wijn volgend semester, wanneer ik vakken van de faculteit letteren ga volgen (nu volg ik enkel vakken speciaal voor ryuugakusei). Ik volg dan een aantal vakken van hem en denk da`k dan bij hem terecht kan met vragen over deze en andere lessen.

zemi = (kort voor) zeminaa = seminarie

nomikai = "drinkbijeenkomst", een bijeenkomst van mensen waarbij er gedronken wordt en meestal ook gegeten.

Dus de Sawaki zemi nomikai was een nomikai van Sawakisensei en de leerlingen die zijn seminarie bijwonen.


Verslag:
Een kleine twee weken geleden vroeg Asami (mijn tutor) me of ik niet naar een Sawaki zemi nomikai wou komen op 27 november. Dit leek me leuk en ik heb toegezegd. Gisteren was het dan zover, de nomikai. Het begon om 19:00. Ik en Asami hadden wat vroeger afgesproken, omdat we nog wat andere zaken te bespreken hadden. Ondertussen zijn we Sawakisensei een paar keer tegengekomen en waren er een heel deel mensen in de weer om het eten voor de nomikai klaar te maken.

Om iets na 19:00 was alles ready en konden we eraan beginnen. Het was anders dan dat ik verwacht had. Vooral, er was een pak meer eten dan ik dacht. Ik had vooral drank verwacht en wat snackjes zoals chips en zoetigheden, maar men was een echte maaltijd (nl. nabe) aan het klaarmaken. Nabe is best wel te pruimen, dus ik vond het niet erg :-) Enkele van de aanwezigen waren leden van de elevisie/video/...whatever... club (saakuru) en wouden van deze nomikai gebruik maken om wat nieuw materiaal op te nemen, blijkbaar vooral omdat er een buitenlander (namelijk ik) bij was en het (veronderstel ik) dus eens anders zou zijn als anders.

In't begin was't eerder rustig, ma na'n tijd begon iedereen los te komen en is der goe gepraat gweest. Naast mij zat der'n omoshiroi (interessant/grappig/...) kerel die soms best wel rare onderwerpen begon. Bijvoorbeeld op een gegeven moment ging het erover dat meiskes als er jongens in de buurt zijn zich anders gedragen dan als er geen zouden zijn. In het begon verstond ik het niet tegoei, en toen ik het uiteindelijk snapte, begreep ik nie waar hij der eigenlijk mee naartoe wou. Na nog een tijd da proberen op te helderen meld hij ons dat hij helemaal niemeer weet waarom hij met da onderwerp begonne was :-D
tHeeft over vanalles en nog wa gegaan, kheb toch redelijk wa kunne japans spreke (allez, poging gedaan tot is miss beter gezegd :-)).

Rond een uur of 21:00 liep de nomikai op zn eind. We hebbe alles daar opgeruimd (zodat het lokaal er terug uitzag als een leslokaal) en ondertss nog wa gepraat. Een deel van de groep ging door naar een karaoke, maar ik ben naar huis gegaan.
tWas een hele leuke nomikai, kheb goe kunne lache, tis'n toffe groep. Niet enkel de studenten, maar ook Sawakisensei was zeer amuzant :-D kKijk er al naar uit om lessen van hem te krijgen :-) Hij is een ... beke'n raar persoon, ma da maakt'm interessant :-)

Geen opmerkingen: