woensdag, oktober 18, 2006

Mijn lessenrooster

Mijn lessenrooster
Maandag heb ik mijn lessenrooster vastgelegd en hij ziet er zo uit:


















































MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdag
09:00-
10:30

GrammaticaConversatieGrammatica"practical use" oefeningen
10:40-
12:10
Japanners en de Japanse maatschappijGrammaticaConversatieGrammatica"practical use" oefeningen
13:00-
14:30

Traditionele Japanse cultuurActiviteitKanjiSchrijfoefening
14:40-
16:10




Japanse uitdrukkingen

In't totaal heb'k 21uur les per week. Da is denk ik ongeveer hetzelfde (of iets meer) als in ik in België had.

Mijn lessen

De vakken die ik dit semester heb zijn allen vakken voor buitenlandse studenten, ik volg dus nog geen gewoon japanse lessen die japanse studenten ook volgen. Het grootste deel van mijn vakken maken deel uit van een cursus Japans (ik zit in de B-klas, oftewel het tweede niveau van de twee). Enkel de vakken Japanners en de Japanse maatschappij, Traditionele Japanse cultuur en Japanse uitdrukkingen zijn vakken die ik extra boven deze taalcursus gekozen heb. Het vak dat ik "activiteit" genoemd heb, daar worden soms dezelfde onderwerpen als bij Traditionele Japanse cultuur behandeld (zoals de thee-ceremonie), ook worden er in deze les soms uitstapjes gedaan(naar waar weet ik even niet meer).
Er was een vierde extra vak dat mij ook heel interessant leek, namelijk leesoefeningen. Maar bij de introductie werd ons gezegd dat we liefst zo'n 1000 kanji kenden om deze les te volgen. Da was ff schrikken, want zoveel ken ik er helemaal niet. Als ik een gok moet doen zou'k zegge da ik er zo'n 500 kan lezen (kunnen schrijven is een heel deel minder, daar heb'k geen gedacht van).
Als ik da vak volgend semester wil volgen, dan is der dus nog wa werk aan de winkel :-)

Geen opmerkingen: