dinsdag, oktober 10, 2006

Naar de bergen

Bij m'n aankomst in Matsumoto zag ik dat de bergen tot heel dicht bij mn verblijf kwamen. Het was direct besloten dat ik er naartoe zo gaan (en zo snel mogelijk). Vandaag was het dan zover. Op de fiets en ik vertrok in de richting waar de bergen het dichtstbij leken. Nog geen 50 meter vertrokken had ik mijn fototoestel al nodig. De straat waar ik uitkwam was namelijk een rustige straat met heel schone huisjes. In de richting van de bergen werd het eigenlijk alsmaar rustiger en ook schoner. Na de huizen volgden velden en daarna de berg. Zo tussen de velden fietsend met de zon op je lichaam, en het geluid van insecten langs overal, gaf een heel rustgevend gevoel. Ik had spijt dat ik geen boek had meegenomen, zodat ik er kon gaan zitten en al lezend genieten van de omgeving. Het was vandaag ook heel goed weer. Een warme zon, bijna geen wolkje in de lucht (en degeen die er hingen droegen enkel bij tot de schoonheid van het uitzicht.
Na wat gefietst te hebben kwam ik aan een padje dat de berg in ging. Op heel dit pad kwamen we vele boeddhistische belden en gebouwtjes tegen. Echt mooi om te zien. uiteindelijk, in het midden van de berg, stopte het pad bij een redelijk versleten gebouwtje (ernaast lagen ook restanten van een ander gebouw). Na terug naar beneden gewandeld te zijn, merkte ik een gebouw op dat een onsen leek te zijn. Een heel schoon gebouw was het trouwens.
Op naar het volgende bergpadje was het nu, want de dag was nog lang niet om. Na wat fietsen en onderweg interessante gebouwen te zijn tegengekomen was er een tweede wegje. Dit wegje heb ik door moeheid aan de benen wel maar een klein stukje gevolgd.
Buiten de schone gebouwen die ik tijdens heel deze tocht tegengekomen ben, was het ook de natuur/planten die mijn oog gevat hebben. I like de Japanse flora dus wel. En qua fauna, libellen zijn er hier in overvloed, ze komen zelfs op je hand zitten als je deze uitsteekt :-)

Geen opmerkingen: