donderdag, januari 04, 2007

Oudjaar in Tokyo (27 dec)

Vandaag (27 december) wast zover, het begin van een kleine week in Tokyo met Manyee en William.

Smorgens op tijd opstaan om de bus van 07.51 naar het station en aan het station (eigenlijk iets hiervan af, maar er dicht bij) de bus naar Tokyo te pakken. Op de bus voor een keer wa kunne rusten (there were dreams). Da konk wel gebruiken, want sinds gisteren voelde ik mij wa ziek worden en da was nog altijd nie over. Tegen het eind van de rit begon mijn gat redelijk zeer te doen van op die zetels te zitte zoda rusten nie goe meer ging. Bijna in Shinjuku aangekomen raakten we in een file, waardoor onze aankomst zo'n 20 min vertraagde. Bij aankomst voelde ik mij al beter, ik kon der effe tegen.

In Shinjuku de metro naar Asakusa genomen en daar naar de hostel waar we verbleven gewandeld. Een probleempje hierbij was wel da ik het adres van de hostel vergeten te checken was. Ik had het verblijf geboekt en dus was het mijn job, maar ... vergeetachtigheid. Uiteindelijk heb ik met mijn gsm toch het adres kunnen vinden.

Hoewel op de site stond dat inchecken pas gaat vanaf 15:00 konden we toen we aankwamen (13:20 ongeveer) al direct binnen. We hebben snel onze spullen wat weggelegd en zijn dan gaan eten. Het is een goedkoop gyudon restaurant geworden (iets wat we deze vakantie nog veel gegeten hebben). Ik denk dat het een Yoshinoya [Wikipedia] was, maar ben niet zeker. Hoewel ik al een aardige tijd in Japan zit ondertussen was dit de eerste keer dat ik gyudon at. Ik vond't super :-D

Na het eten teruggekeerd naar de hostel hebben we een uurtje op de kamer zitten babbelen en bespreken wat we vandaag zouden doen. We besloten vandaag in Asakusa te blijven.

In Asakusa hebben we de kaminarimon en bijhorende schrijn, de sensoji tempel, en Nakamise (de straat vol winkeltjes tussen de kaminarimon en de sensoji tempel) bezocht. Verder hebben we nog wat in Asakusa rondgewandeld en wat winkels bezocht.

Terug in de hostel hebben we een hele tijd (een paar uur ofzo) zitten babbelen. Oorspronkelijk hadden we niet echt iets gepland voor die avond, maar omdat de avond nog lang was besloten we om toch iets te gaan doen. William stelde Shibuya voor, hij wist er een lekkere plaats om te gaan eten.

Met de metro naar Shibuya (geen overstap). Der was veel volk daar, best druk. Ik heb er het reuzekruispunt gezien da ge in veel reisgidsen over Japan kunt zien op foto. Nice. Het eten was weeral een gyudon restaurant. Deze keer ging ik voor tondon (of butadon, ik ben beide leeswijzen al tegengekomen) met een tomatensausje erop, very good.

Na gegeten te hebben zijn we wat gaan shoppen. We hebbe een hele hoop interessante winkels (oa. met schone kleren) gezien. In een van deze winkels hebben ik en William elk een fles reuk gekocht. Het was wel ripoff reuk (want het was te goedkoop om echt te zijn), ma't rook goed, dus what the hell :-)

Rond 22:00 zen we trug na Asakusa vertrokken. In de hostel hebben we nog tot iets na 12:00 gebabbeld en zijn dan gaan slapen.

Een goede eerste dag in Tokyo was het.

P.S. Het was 18°C vandaag! Da was bij aankomst direct een heel verschil komende van Matsumoto.

Foto's:





Geen opmerkingen: