donderdag, januari 04, 2007

Oudjaar in Tokyo (28 dec)

Gisteren avond hebben we gepland wat we vandaag zouden doen, en het zou een eventvolle dag worden. We gingen bezoeken: Akihabara, de Tokyo Dome en Odaiba.

Om 09:00 loopt de wekker af, tussen 09:30 en 10:00 staan we alle drie op, we douchen, eten en maken ons klaar (elk in de volgorde die we het best vinden).


a) Akihabara
Uit de metro naar Akihabara de trappen naar boven nemende, kwamen we direct bij een Yodobashi kamera uit. Dit is een heel grote, meerdere verdiepen tellende (deze had 7 verdiepen denk ik) electronica winkel. Enkele dingen die je er kan vinden: computers, mp3 spelers, televisie's, radio's, koptelefoons, mengpanelen, pickups, ... en nog veel meer. De keuze die je er hebt is enorm. Zoveel laptops dat er daar te koop stonden had ik nog nooit in een plaats samen gezien.

Na een tijd in Yodobashi kamera rondgeneusd te hebben kregen we honger en zijn we in een gyudon restaurant (weeral :-p) er ergens in de buurt gaan eten. Ik vind gyudon dus echt wel lekker.

Na het eten zijn we terug naar Yodobashi kamera gegaan, want we hadden nog niet alles gezien. Ik heb me er toen een iPod nano 2Gig gekocht. De mp3 speler die ik had, had het namelijk begeven en ik had een nieuwe nodig. Die avond wou ik er direct gebruik van maken en er wat liedjes op zetten. Maar het bleek niet zo simpel te zijn als mp3 bestanden naar de iPod kopiëren. Het programma iTunes was blijkbaar nodig (En omdat ik een pc van de hostel gebruikte kon ik dit niet zomaar installeren).

Buiten Yodobashi kamera hebben we niet veel meer gedaan in Akihabara.


b) Tokyo Dome
Dan ca. 15.30 (denk ik) zijn we naar de Tokyo Dome gegaan, om ook daar wat te shoppen. We zijn er geweest tot een uur of 19:00.

Er was oa. een coole Jump-winkel (Jump als in Shonen Jump en niet als in Jump style muziek). Ze hadden er een veel nice stuff van Jump manga. Ze hadden onder andere een aantal costuums van manga personages (vb. Sangoku) en allerlei prulletjes. Het was almaal wel leuk, maar spijtig genoeg vrij duur. Een Kakashi (uit Naruto) kostuum voor mijn broer heb ik er spijtig genoeg niet gezien.

Bij het rondwandelen in de Tokyo Dome zijn we nog enkele andere winkeltjes binnengegaan en hebben we wat foto's getrokken.

Na de winkeltjes buiten gedaan te hebben zijn we naar het grote winkelgebouw dat er daar was gegaan en hebben we daar wat gewinkeld. Een hele hoop winkels hadden ze daar, daar kunt ge wel een tijd zoet mee zijn. Er was ook een UniQlo, een winkel die me wel aanstond. Ten eerste was het een goedkope winkel, en ten tweede hadden ze er interessante kleren. Ze hadden er ook de grootste collectie fleece-vesten die ik ooit had gezien, zeker 50 verschillende soorten motieven hadden ze, ongelofelijk dacht ik. Een soort fleece-vest stond me drek aan, een met een legermotief :-D Zo een motief had ik altijd al gewild. Uiteindelijk heb ik deze fleece toch niet gekocht, maar heb ik geopteerd voor en floere broek met legermotief en een vest met kap (ook met legermotief :-p). Het was uitverkoop in die winkel, waardoor alles nog goedkoper werd dan het al was en wat de winkel nog aantrekkelijker maakte.

Na het winkelen zijn we op zoek gegaan naar avondeten. Het is een gyudon restaurant in de buurt van het station geworden (weer gyudon :-D). Heel lekker, still love gyudon =)

Btw: in de Tokyo Dome City was het een illumination festival (of zoiets), wat inhoud dat er heeeel veel lichtjes waren. Ook was er een fontein-spectakel (waar ook licht bij te pas kwam), wat wel cool was om te zien.

Net buiten de Tokyo Dome City.

Bijna in de Tokyo Dome City.

De Jump shop.

Het passen der mutsen (in een van de winkels) in de Tokyo Dome City.



Binnen de Tokyo Dome City.

Wat van de verlichting in de Tokyo Dome City.

Een van de verlichtingen in de Tokyo Dome City.

Dit stond bij een restaurantje in de Tokyo Dome City.

Het water-spektakel.

In de gyudon zaak.


c) Odaiba
We waren er even aan aan het denke om na de Tokyo Dome terug naar Asakusa te gaan, maar omdat nog veel te vroeg was (19.30) hebbe we iets anders gevonden, nl. Odaiba.
William wou daar naartoe. we zouden de monorail nemen, wat een leuke ervaring is zei hij. en het was leuk ook =)

In Odaiba was er sinds kort (dit jaar ergens?) een nieuw shopping-center geopend in Odaiba en dit zouden we eens gaan bezien. We hebben er echter slechts 10 minuten kunnen rondwandelen, vermits we om 20:45 in Odaiba aankwamen en het shopping-center om 21:00 sloot.

Na 21:00 hebben we wat rondgeslenterd in de buurt van het shoppingscenter. We hebben er het vrijheidsbeeld in het klein gezien, een aantal er heel shiek en duur uitziende 5-sterren hotels, en een baai met een strand. Naast dit nep-strand was er een houten pad. Deze buurt stond bekend voor de koppeltjes die er altijd rondwandelen, en ik kan het wel begrijpen, het zag er best wel romantisch uit.

Rond een uur of 22:00 zijn we trug naar onze hostel in Asakusa vertrokken.

Op de achtergrond het vrijheidsbeeld en de Rainbow Bridge

Bij het vrijheidsbeeld.

Bij het houten pad naast net nep-strand.

Geen opmerkingen: