vrijdag, januari 05, 2007

Oudjaar in Tokyo (29 dec)

Beetje slecht nieuws
Om te beginnen wat slechter nieuws over dit tokyo verblijf. Sinds een paar dagen voor ons vertrek is een van mijn tanden (links achter onder) wat pijn beginnen doen. En de dagen dat ik in tokyo zit is het eigenlijk erger geworden. Soms doet da best wel pijn eil. Maar ik heb der een systeem in gevonden, nl. mn tand doet enkel pijn ffkes nadat ik gegeten heb. En na een half uurke à uur is da terug over. Maar ik kan moeilijk niet eten. Tanden poetsen na het eten helpt ook om da tegen te houden heb ik gemerkt. Dus heb ik vandaag mijn tandenborstel meegepakt op stap zodat ik na elke maaltijd mijn tanden kon poetsen =) Ook heb ik tussendoortjes (dingen die ge kon proeven enzo) afgeslagen. Dit systeem heeft gewerkt =)


Vandaag
Vandaag hadden we afgesproken met Adachi en Youko van COWIS. We zouden samen een dagje in Tokyo optrekken. We hebben bezocht: Harajuku, <ergens> (plaatsnaam vergeten), Ikebukuro.


a) Harajuku
Eerst was er sprake van de Meiji jingu te bezoeken, maar daar is niet van gekomen. We hebben vooral in Takeshita street rondgewandeld en daar gewinkeld (beter gewinkeld als de vorige keer dat ik er was). Best coole winkels hebben ze daar. Ook voor mannekleren, die had ik de vorige keer niet opgemerkt. Jeans Mate stond mij vooral aan. Daar heb'k mij wat nieuwe kleren aangeschaft.


b) <ergens>
Na een tijd kregen we honger en wouden we gaan eten. William wou gohan (een rijstmaaltijd), omdat het middag was en hij een goede maaltijd wou. In Harajuku wist Adachi niet direct een goede plaats waar rijst te eten viel. Na wat discussieren en wat in Harajuku op zoek te zijn geweest, werd besloten om van locatie te veranderen, naar ergens waar Adachi wel iets wist zijn.
Het was een gezellig, maar beetje raar restaurant/cafe waar we zijn gaan eten. De tafels waren een soort spel. Er zat een beelscherm in en je kon er een spel op spelen. Het leek een gokspel, maar ik weet het niet goed. Het werd weeral gyudon, en weeral was het lekker =)

Na het eten hebben we wat winkeltjes bezocht die hier waren. Het leek wel een bomma-buurt te zijn, want in een groot van de winkels werden bomma-kleren en stuff dat jeugdige mensen niet aanspreekt verkocht.

Boven de "ingang" van de bomma-winkelstraat.

De winkelstraat.

Manyee, Adachi en William.

Het restaurant/cafe waar we iets gaan eten zijn
(het was ondergronds).

De "game-table".

Het wassen der boeddha-beeld.
Dit zou je geluk brengen ofzo.
Mensen waren btw aan het aanschuiven om dit
te kunnen doen, best wel een populair beeld dus.

Het passen der gekke brillen.

c) Ikebukuro
Vervolgens zijn we naar Ikebukuro gegaan, waar we (rond 19:00) afgesproken hadden met Youko. Omdat we anderhalf uur te vroeg waren, hebben we eerst wat in de Tokyu Hands (een groot warenhuis) rondgelopen en zijn vervolgens naar een reusachtig, vier flatgebouwen tellend shopping center gegaan (niet alle verdiepen van de flatgebouwen behoorden tot het shopping-center, maar het was in ieder geval heel groot). Hier was er ook een UniQlo, waar ik de fleece die ik gisteren niet gekocht had toch ben gaan kopen, en een Toys'R'Us, waar ik mij een modelbouw gundam heb aangeschaft.

19:00 uur geworden bleken buiten Youko ook Aleksei (Rus) en Tok (Koreaan) ge komen.

Allen aanwezig, was het tijd om te eten en zijn we in een gezellig italiaans restaurant gaan eten. Het was heel ferm ingericht, het zag eruit alsof je in Italie in een steegje tussen huizen aan tafel zat, echt gezellig.

Na het eten hebben we een heeele tijd naar een plaats gezocht om iets te drinken/doen. Het is uiteindeljk een izakaya [Wikipedia] geworden, een aardig stuk verwijderd van waar we vertrokken waren. My feet were killing mee (vooral na een hele dag al veel gewandeld te hebben).

Tot een uur of 22:00 hebben we er gegeten/gedronken en ons goe geamuzeerd. Het was kei tof, er is weer een hele hoop sekuhara-praat uitgekraamd geweest. Vooral Aleksei was in form =D Allez, ik eigenlijk ook =P Ik was nog steeds gebrandmerkt als sekuhara van de vorige keer (Youko's verjaardag), dus kon ik even goed meedoen dacht ik =P Tegen het eind van de avond was iedereen in de sekuhara-groep beland =D Behalve Youko dan, want zij was de persoon die ons in deze groep stak.

Na het samen drinken ging iedereen zijn eigen weg en zat de dag er op.

Manyee, Adachi, Youko, Ikke, Aleksei, Tok en William
(van links naar rechts)

aleksei, Tok en ikke.

Ik en William

Manyee, Adachi en Youko (en ikke ook een stukske)

Geen opmerkingen: