donderdag, december 21, 2006

Een verontschuldiging van Sato-sensei

Vandaag (19 december) is Sato-sensei zich tijdens de pauze na het eerste lesuur heel beleefd komen verontschuldigen. Het was wat vreemd om mee te maken vond ik.

Wat was de reden voor zijn verontschuldiging? Wel, Tijdens de activiteiten van het van "Projectwerk" trekt Sato-sensei fotos van ons, om de activiteiten wat te documenteren. Deze foto's zou hij op een site zetten waar wij ze zouden kunnen zien. Blijkbaar heeft hij ons hiervoor gezegd dat hij niet van op andere plaatsen naar deze foto's zou linken, maw. dat niet eender wie de foto's zou kunnen bekijken. Nu echter, is er op de site van Shinshu (of ergens anders) toch gelinkt naar deze foto's.

Hij leek dit echt zo erg te vinden dat hij zich er heel beleefd voor heeft verontschuldigd. Ikzelf vond het niet zo erg, en vond het niet nodig dat hij zich zo hard verontschuldigde. Een reden hiervoor is waarschijnlijk het feit dat ik niet wist dat er naar deze foto's gelinkt was, ik wist de site waar deze te bekijken waren trouwens niet eens.

Hij ging verder met te zeggen dat als er mensen waren die hun foto's van die site af wouden dat dit mogelijk was. Hij zou zelfs de gezichten van mensen die dit wouden onherkenbaar (zo met blokjes) maken indien iemand dit wou.

Een vreemde ervaring, om een sensei zich zo te zien verontschuldigen (voor iets waarvoor ik het zelf niet nodig vind). "Typisch Japans" doet mij dat denke?

- Jipo -

Geen opmerkingen: