zaterdag, december 23, 2006

Was drogen ...

Kleren wassen is nu'k hier een jaar op mn eige zit een wekelijkse bezigheid. En bij kleren wassen hoort ook kleren drogen. Ma nu't buiten vriest snachts en overdag ook nie zo echt warm is, drogen die klere nie zo goe buiten. Er zijn droogkasten, maar die werken na't schijnt slecht, dus zit er niks anders op om ze binnen op te hangen. Bij gebrek aan een droogrek (da zoek ik mij nog aan te schaffen een van de volgenden) heb ik wa moeten improviseren. Hierzo het resultaat:






- Jipo -

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Een huishoudelijke raad :-)

Was drogen gaat prima als het buiten vriest hoor! (Zolang het droog weer is.)

Het principe van sublimatie ;-)

Gerda

Jipo zei

Ahzo ... that crossed my mind, ma'k was nie zeker.

Naast het niet drogen (wa blijkbaar nie waar is), is een tweede reden het gedacht da als ik mijn klere buite laat hange als't vriest ze miss kapot gaan vriezen. Als een T-shirt bijvoorbeeld nat is en het vriest, dan wordt het water dat in het stof zit ijskristallen, wa wilt zeggen dat het uitzet, en ik zit met het idee da daardoor het stof kan beschadigd worden ...

Njah

Anoniem zei

nee, 't is volkomen veilig van kleren buiten te drogen, ze breken niet :-)

katoenvezels zijn soepel en uitzetbaar (als er bv. water in zit)...