zaterdag, december 02, 2006

Sporten en gezellig praten

Wanneer: 30 nov '06

Sporten
Wanneer: 15:00-17:30
Vandaag was er een sport-activiteit, georganiseerd door COWIS. Het was volleybal en basketbal.

Er aangekomen was nog niet iedereen er en moesten het volleybalnet en de basketring nog opgesteld worden. Terwijl dit gedaan werd, heb ik met een deel mensen wat gepraat en ons met een bal geamuzeerd. Voordat het sporten zelf begonnen was, heb'k mij toen al goe geamuzeerd :-)

Dan na'n tijd stond het net recht en konden we beginnen. Een deel van de mensen ging basketten en de rest (ik inclusief) ging volleyballen. We werden in drie ploegen verdeeld en speelden dan om beurt tegen elkaar.

Na een deel spellekes was er de mogelijkheid om van sport te wisselen. Ik heb het bij volleybal gehouden. kHeb in't totaal 5 spellekes gespeeld. tZal wrsch nie door mij gweest zijn (wan'k volleybal bijna nooit en klop der ma wa op los), ma de ploegen (er is een paar keer gewisseld), waar ik bij zat hebben samen 4 keer gewonnen :-)

Der leke nie veel mense bij te zijn die goe konde volleyballen. Dus het was de ene bende klungelaars tege de andere. tWas heel plezant maw :-D De volgende sport-activiteit van COWIS gan'k als'k kan zeker trug, fun fun fun :-)


Gezellig praten
Wanneer: 20:30-23:45
savonds was der af gesproke om bij Sayaka (een meiske da in't internationaal centrum op't school werkt) thuis (een appartement) samen te komen en wa te babbelen, Kayoko (een vriendin van Sayaka die dacht ik aan de faculteit geneeskunde werkt) en Daniel (een mede buitenlandse student, van de V.S.) waren der ook. Smiddags was ze't mij kome vragen. Eigenlijk vroeg ze of ik nie iets wou kome eten, ma het was nogal slecht geregeld, en uiteindelijk is't gewoon iets drinke (thee) en vooral babbele geworden.

Kayoko komt elke middag bij Sayaka in't internationaal centrum lunchen. Kayoko vind't leuk om vanalle mensen te lere kennen en roept zo soms mense die ze nie kent naar hun twee om dermee te babbele. tIs zo da'k ze heb lere kennen. Een dikke week (of iet meer) glede zen'k dermee gan poolen en bij Sayaka thuis gan nabe ("one pot dishes") eten. Toen was Daniel der ook bij. Vermits't al'n tijdje gleje was da'k ze nog gesproke had, wou Kayoko nog is iet doen.

Omda't de laatste tijd koud geworde is, had Sayaka haar verwarmde kotatsu opgezet. Lekker warm met je benen deronder ... kWou da'k in't Internationaal Huis ook zo iet had :-) Na ons vier an de kotatsu gezet te hebben, hebben we de rest van de avond over vanalles en nog wa gepraat. Tijdens dees prate heeft Sayaka mij ook vanalles Japans bijgeleerd. Bijvoorbeeld hoe de druppel noemen die tegen uw raam langs de binnekant komen als't koud is buiten. Hierbij hebbe we ook wa gepraat over waarom da is en't feit da der in Japan veelal enkel glas gebruikt wordt in huizen ipv dubbel. Op't gegeven moment was der iets ivm kanji da ze altijd vergat. Ik wist daar een trukje voor en zo heb ik haar ook iets kunne bijleren (stel je voor :-D).

tBabbele heeft langer geduurd dan da'k eerst dacht. Ma't was dan ook heel plezant. Deze keer weer (just als vorige keer) was't heel plezant om der mè Daniel te zijn. kKan echt goe opschiete mè hem. Met deze drie mense van deze avond wil'k nog meer keren een babbel-avond doorbrengen :-)

Ah, trouwens ook, regelmatig als'k mè japanners praat, dan voel'k mij nie op mijn gemak en wil mn Japans ma nie lukken. Ma bij Sayaka en Kayoko is da om een of ander reden een pak minder. Allez, dan denk ik der helemaal nie aan. Wa'k hem zitte denke is da 't feit da Daniel derbij is een mogelijke reden daarvoor is. Die is namelijk nog ma'n beginneling in't Japans en dus ben ik een heel deel beter als hem. Miss da omda'k dan kan denke van "ken toch nie de slechtste" da da beter ga :-p (hoe erg -_-) ... Dunno :-)


-Jipo-

1 opmerking:

Anoniem zei

Ok, ik kreeg gwn direct een glimlach op mijn gezicht :-D door een uitspraak van u nl, "da ge u wel goed voelt als iemand het slechter kan als u", mjah ik denk dat het maar heel normaal is ;-)

kus!