dinsdag, december 26, 2006

Nog een kerstfeestje

Een week voor kerstmis kwam er het idee om kerstavond te vieren met de belgen die in Japan zitten voor een jaar. Alle belgen zou het niet worden, maar er zouden mensen van Osaka en Tokyo naar Matsumoto komen zodat we met een aardige groep zouden zijn.

Uiteindelijk zijn er buiten belgen ook een hoop andere buitenlandse studenten en japanners gekomen. Maar bij zo'n feestje als dit geldt: hoe meer zielen hoe meer vreugd :-) We waren met een kleine dertig man uiteindelijk denk ik.

Het regelen van het gebeuren is voor zover ik weet vooral door David gebeurd, waarvoor dank. Hij had een zeer gezellige zaal gevonden die we voor een avond hebben gehuurd. Er was ook eten besteld voor die avond en voor we naar de zaal gingen, zijn we langs een shoppingmall gestopt om er onze voorraad drank en chips-achtige toestanden op te slaan.

Zoals ik al zei vond ik het een zeer gezellige plaats waar het doorging. Er was daar ook een discobar en een hele hoop platen en cd's die men op ons verzoek opzette.

De avond begon met een drankje. Terwijl iedereen aan het arriveren en zich installeren was, kon iedereen iets te drinken pakken. Al iets drinkend werd er dan gebabbeld. Met in Osaka en Tokyo verblijvende jaargenoten te kunnen praten was heel leuk.

Na een tijdje arriveerde het eten en kon de maaltijd beginnen. Het was rijst, gefrituurde kip en een schotel met allerlei dingen op (zie foto). Hoewel het de bedoeling was dat alles warm was, bleek deze schotel koud te zijn. Da was wel wa tegenslag, maar op Japanse feestjes zijn deze dingen ook meestal koud, dus het is niet dat het niet eetbaar was ofzo :-) Ik vond de gefrituurde kip heerlijk.

Na gedaan te hebben met eten bestond de rest van de avond eigenlijk helemaal uit drinken, praten en lachen (met een redelijke nadruk op het drinken :-)). Sommige van de Japanners werden zwaar moe van de alcohol en enkelen zijn in slaap gevallen :-p

Om het echt het gevoel van een kerstfeest te geven, is er besloten geweest dat de belgen een cadeau aan elkaar zouden geven. Aan iedereen werd een persoon toegewezen waarvoor hij een cadeau moest kopen. Het uitwisselen van de cadeau's was een heel toffe bezigheid.

tIs'n heel tof kerstfeest geweest, goe gelachen samen. En twas heel plezant om met jaargenoten uit Osaka en Tokyo gebabbeld te kunne hebben ^_^


Om af te sluiten nog een hoop foto's.

De eten-schotel.

Mijn twee cadeau's. Een shinkansen puzzle en DBZ badgeur. Vooral de badgeur vond ik geweldig. Nie omda ik graag badgeur gebruik, ma gwn omda't DBZ is :-D tWas trouwens ook nie alleen badgeur, er zaten ook twee "verrassingen" bij, geweldig, niewaar :-D


Mijn jaargenootjes.




Een van de in slaap gevallen japanners. Of was hij de enige?
Nog een aantal algemene foto's.






Geen opmerkingen: